Persbericht: EM Day

maandag 27 mei

Vandaag, 27 mei, is het wereldwijd EM-Day!

EM staat voor Emergency Medicine ofwel Spoedeisende Geneeskunde. Ook vandaag zetten weer bijna 700 SEH-artsen en SEH-artsen in opleiding in Nederland zich in voor optimale spoedzorg.

Door de inzet van deze artsen worden de 2,4 miljoen patiënten die jaarlijks de SEH’s bezoeken zorg geboden van hoogstaande kwaliteit.

De Nederlandse Vereniging voor Spoedeisende Hulp Artsen timmert al 20 jaar aan de weg om deze kwaliteit verder te ontwikkelen. We hebben veel bereikt en zijn er klaar voor om de spoedzorg de komende jaren nog verder te gaan ontwikkelen. De lustrumslogan ‘I am EM’ geeft de bevlogenheid van SEH-artsen mooi weer, met veel trots kunnen we zeggen dat wij spoedzorg zijn.

Wereldwijd is er aandacht voor kwalitatief hoogstaande spoedzorg. Voorzitter NVSHA, Annemarie van der Velden: ‘Het thema van deze Emergency Medicine day 2019, ‘competence makes the difference’, sluit naadloos aan op de visie van de NVSHA: effectieve en kwalitatief goede spoedzorg, gegeven door competente professionals met de juiste opleidingen en vaardigheden’.

Meer informatie is te vinden op: